zondag 8 oktober 2017

He gives you rest....


Wees stil....

Stilte en rust zijn de woorden voor dit nieuwe seizoen, dat merk ik bij alles en ik moet ook zeggen dat ik zeker nog niet met alles rust heb maar ik werk er aan.
En stilte kan ik nog niet altijd vinden. Dat heeft tijd nodig (ben nl niet een heel rustig type en mijn gedachten dwalen snel af...)

Heb natuurlijk eerder dit jaar het boek Mindfulness met Jezus gelezen en daar staan zeker bruikbare tips in maar ben niet met alles eens.
De rustmomenten per dag, bewust even met je lichaam bezig zijn want we gaan anders zo door en lopen onszelf dan achterna.... en blijf je moe en rennen. Daar kan ik me zeker wel in vinden.
En dat is niet wat God wilt van ons, als vrouw, echtgenoot, moeder.

De druk van onze omgeving kan er zeker voor zorgen dat je dan langzaam te veel doet in een te kort tijdsbestek en je je aandacht niet goed kan verdelen aan iedereen en ook niet voor jezelf.


Kies een fijne plek in huis voordat je je stille tijd gaat houden. Pak een pen, papier, je bijbel (misschien meerdere vertalingen) en een dagboekje als je dat hebt en neem eerst een tijd van stilte.... stilte om Zijn Stem te horen, de rust te ervaren zodat Hij tot je kan spreken. Doe dit ong. 5-10 minuten, totdat je echt die stilte vindt.


Jezus ging ook vaak de stilte opzoeken om met God, Zijn Vader te praten. Stilte is belangrijk.

Zelf heb ik een Bullet Journal gekocht van de zomer waar ik alles in schrijf.
Zo doe ik tegenwoordig (ook sinds de zomervakantie) mijn "Miracle Morning".
Ik zet mijn wekker dan ook (als ik ook nog wil sporten) 30 minuten eerder. Dan slaapt iedereen nog en kan ik in stilte mijn dag beginnen.
En ik merk dat dit echt werkt voor mij. Ik las het in de EVA en dacht, laat ik het ook proberen omdat ik het vaak moeilijk vind om op de dag het moment te vinden om in rust bijbel te lezen en in gebed te gaan.
Wat Miracle Morning ook zegt is dat, als je wekker gaat je gelijk uit bed moet gaan! Ramen open doen en gordijnen. Dan ben je het meest productief (dus niet gaan snoozen...). Die ramen open en gordijnen werkt niet voor mij want dan is mijn man ook gelijk wakker en dat wil ik natuurlijk juist niet en denk ook niet dat ik dan een lieve reactie krijg van hem...hahaha!

Wat houdt mijn ochtend dan in?
  • Doe de gordijnen beneden open en de deur en ga even diep in en uitademen en zo even een frisse neus halen. Als het droog is (en niet te donker) ga ik buiten zitten met dekentje. 
  • Sporten (ik doe zelf meestal s'morgens voor het ontbijt buik en grondoefeningen)
  • Stille tijd met mijn ontbijt erbij en gebedspunten opschrijven
  • Gebed
  • Bijbel lezen of iets wat ik heb opgeslagen in mijn Pinterest "miracle board"
  • Affirmaties (wie ben ik en wat zegt de Bijbel wie ik ben)
  • Vision Board (wat wil ik graag en waar hou ik van en dan ook deze plannen uitvoeren)
Wil je meer weten over mijn Bullet Journal of Miracle Morning? Op YouTube kan je kijken voor filmpjes en uitleg. En Pinterest heeft ook hele leuke idee├źn voor een Miracle Morning! 




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen