zondag 26 februari 2017

Intiem .....


Seks(ualiteit), een onderwerp wat een poos geleden werd besproken bij ons in de kerk.
Een onderwerp, zoals ook de voorganger telkens zei, wat niet echt besproken wordt bij Christenen en in kerk.
Een taboe onderwerp? Of te gevoelig? Of gewoon een onderwerp waar niet over gesproken wordt?

Moet ik al gelijk zeggen dat dat bij ons thuis niet het geval is, en zoals de voorganger zei, dat moet eigenlijk ook niet zo zijn.

Niet dat je gelijk alles op tafel hoeft te leggen maar als het naar boven komt (zo ook met je kids waar je soms dan niet overal antwoord op wilt geven...) er toch de tijd voor nemen om er over te praten.

Zeker met elkaar, als man en vrouw, is dit een onderwerp wat niet onder de tafel geschoven moet worden.
Het is iets wat God ons gegeven heeft en waar we van mogen en kunnen genieten!

Nare ervaringen in het verleden, zoals misbruik, opvoeding, mishandeling, eerdere stukgelopen relaties, kunnen dit onderwerp moeilijk(er) maken.
En dat is logisch, maar daar is wel hulp voor, dus erover praten is heel belangrijk.
Pastorale of professionele christelijk hulp bestaat hiervoor!

Tegenwoordig zijn er zoveel seksuele websites, attributen en cosmetische operaties en andere wereldse dingen te koop. Maar is dat omdat we als mens onze grenzen moeten verleggen, alles moeten proberen op seksueel gebied? Om maar mooier en mooier te zijn? Extremer worden in relaties?
Is dat wat we zoeken?

Of is het dat we onze eigenwaarde wegcijferen en zo op deze manier liefde zoeken terwijl Gods liefde zo dichtbij ons is?
De puurheid van liefde verdwijnt zo op deze manier.
De puurheid die God ons gegeven heeft om liefde met elkaar te hebben.

En seks is niet alleen om te genieten van elkaar (binnen het huwelijk) maar ook om (als het lukt) kinderen te krijgen. En zoals de voorganger het zei: Kleine discipeltjes te maken die opgroeien met Jezus door onze opvoeding!

Dat hoort ook bij Gods plan!
Gods plan met jou, met of zonder partner, met of zonder kinderen, Hij zorgt voor jou en heeft een plan met jou!
Het neerleggen dat je geen kinderen of partner hebt is moeilijk maar samen met de Heer die jou kracht geeft gaat dat lukken!
En dat heeft tijd nodig........maar blijf wel op God richten en met Hem jouw gevoelens delen dan zal Hij je leiden!


Hij heeft zoveel liefde voor jou.

1 opmerking: